El valor afegit de l'escola Pau Casals


Potser heu sentit com des de l’AMPA del Pau Casals estem treballant activament per a la millora de l’edifici de l’escola on aprenen les nostres filles i fills. Avui us volem també transmetre perquè vam escollir aquesta escola i de què estem orgullosos.
Precisament en part per ser la primera escola pública de Rubí amb gairebé 50 anys d’història. Té aules molt àmplies que permeten tot tipus d’agrupament (abans eren més de 40 alumnes). Quan et passeges per l’interior hi ha llum natural per tot arreu, uns patis grans per a córrer i jugar, amb sorra i arbres que ens permeten el contacte amb la terra i, el més important,  la creativitat en el joc.
Portem molts anys convivint famílies de diferents orígens, i ens encanta com ho treballa el projecte educatiu: amb la voluntat explícita de treballar les diferències i de viure-les com a enriquidores. No hi ha persones iguals i no n'hi ha cap de  millor. Preparem les criatures per a viure en la diversa societat actual. 
Ens agrada fer activitats tots i totes juntes per a treballar la convivència, la responsabilitat i l’autonomia dels infants amb activitats entre alumnes de diferents edats, organitzant les festes tradicionals, el projecte de padrins entre P5 i 5è...
Basem una bona part de les activitats en l'experimentació. Això motiva molts els alumnes que sovint volen aprendre més i més.
Al parvulari és fa molt incís en l’expressió oral: qui sap explicar bé un fet després li és més fàcil escriure-ho. Amb el sistema  de lectoescriptura global aprenem primer els significat de les paraules i frases abans que analitzar i representar les lletres, evitant alumnes que aprenen la mecànica de llegir però que no entenen el que llegeixen.  Mitjançant projectes i racons els alumnes aprenen al seu ritme i trobem els més avançats que a l’inici de p5 ja comencen a llegir i deixem espai pels que necessiten madurar, no els cansem abans de temps,  i així aconseguir l’èxit. 
Aquesta manera de treballar promou un aprenentatge significatiu: els alumnes apliquen el que aprenen i trobem el sentit. També permet (tot i que les retallades ho compliquen) una veritable atenció a la diversitat, als ritmes i necessitats de cada infant, al seu protagonisme en el procés d'aprenentatge,  per tal de generar desig d'aprendre i l'autonomia de les criatures en la recerca de saber .
Cada any es fan, a part dels projectes escollits per l'alumnat a cada aula,  un projecte transversal de tota l’escola, fomentant compartir i construir plegades la comunitat escolar de la qual totes i tots formem part. Aquests darrers cursos hem treballat la salut, la pau, l'edat mitjana o l’aigua.
Altres i, no menys importants bases del projecte educatiu de la nostra escola, són l'aprenentatge global que dóna importància a més coses que els propis coneixements curriculars com ara la gestió de les emocions, la resolució de conflictes, l'estímul de la creativitat (només cal veure els treballs plàstics que s’exposen als passadissos i aules, i tenim equipada l’aula de musica amb ordinadors i teclats per a cada 2 alumnes),  l’anglès des de P-3 o les noves tecnologies (pissarres digitals a gairebé totes les aules).
També cal destacar la bona convivència entre mestres i el percentatge de professors fixes que donen estabilitat i ajuden a crear i fer seguiment d’un projecte educatiu de qualitat. Els pares i mares també volem destacar la bona entesa de l’equip docent amb les famílies: ens impliquem en el dia a dia de l'escola ja sigui a través de L'AMPA i les activitats extracurriculars, com a través d’activitats concretes: català per a persones nouvingudes, cantada de nadales, concurs de màscares, la maleta viatgera, etc.
Com que aquest projecte educatiu ens agrada tant i l’edifici, encara que vellet, mostra moltes qualitats, des de l’AMPA continuarem treballant, ara més que mai, per la millora del Pau Casals.